Ja måske gik alle ud fra det drejede sig om transport branchen. Men nej det drejer sig om tømrer arbejde hvor køretiden hjem er betalt.
Ja, jeg har altid været faglig aktiv indtil min arbejdsskade, men jeg faldt bagover, da jeg så min kærestes lønseddel, som var baseret på gps-information. Dette burde ikke kunne ske, og især ikke fordi han passer sin arbejdstid!
Ja, jeg har hørt mange historier om arbejdsgivere, men dette slog alt. Jeg tjekkede min mands lønseddel, da han gerne vil have det. Han arbejder fire dage om ugen, otte timer per dag.
Lige pludselig så står der 55,15 timer på 14 dage, som burde være 64 timer. Altså har arbejdsgiver taget 8,85 timer. Dette er, som han siger, beregnet efter gps på bilen, hvilket slet ikke kan passe, da kan kører hjemmefra i god tid og kører tidligst til arbejdsophør.
Det er den store ulempe ved at være ansat ved en mester uden overenskomst. Tænk, at man tjekker gps for en, der passer sit arbejde, og så alligevel ikke opgiver den rette gps.
Ja, jeg bliver så gal. Jeg har sagt, at han skal forlange med sin lønseddel at få vedlagt gps-rapport. Men dette er, hvad man byder folk, der passer deres arbejde til UG. Vi har regnet på det, og rent faktisk så burde han have mere i timer.
Ja, jeg kan kun sige, selvom der kan være gode historier, så arbejd aldrig for en mester uden overenskomst. De spørger også, om man vil overarbejde, men det er kun en til en, trods det er efter klokken 18 og i weekenden.
Dette burde ikke kunne ske i dagens Danmark, men det gør det. Så det er vigtigt trods overenskomst eller ej at holde på ens rettigheder på ansættelseskontrakten. Ja, man skulle ikke tro, vi skriver 2022.
Det koster penge at lave progressiv journalistik. Kun med din støtte kan Arbejderen fortsat udgive frit tilgængeligt journalistisk indhold af høj kvalitet.