Fagforeningen Metal Hovedstaden har rejst nogle gode og fornuftige faglige mærkesager her op til kommunal- og regionsrådsvalget.
De medlemmer af fagforeningen, der stiller op til valgene og vil bakke op om mærkesagerne, vil fagforeningen støtte, blandt andet blev hver af os kandidater lovet, at vi kunne få en halv side i fagforeningens medlemsblad, som udkom i oktober måned.
Det tilbud takkede jeg ja til. Som ordblind er jeg ikke så meget skrivende – så jeg fandt et lidt anderledes billede fra en coronaramt Fælledpark 1. maj i år, hvor jeg står med den røde fane. Det sendte jeg ind sammen med mit valggrundlag i paroleform og tænker, det vil give et lidt anderledes visuelt udtryk med et billede, der alene fylder halvdelen af min tildelte plads.

Men nej, sådan skulle det ikke være. Da bladet kommer på gaden, har jeg kun fået tildelt en kvart side i alt, og mit billede er beskåret til næsten ukendelighed, den røde fane væk, mit blikfang er væk – ØV!
Selvfølgelig er der altid nogle redaktionelle og layoutmæssige overvejelser, men at beskære mit billede så voldsomt uden at inddrage mig, det er dårlig stil. Det gør det ikke bedre, at oven over mit beskåret billede har et “ikke-medlem” af Metal fået, ikke en halv side, men trekvart side. Om der er nogen sammenhæng med, at det er Lars Gaardhøj, spidskandidat for Socialdemokratiet, og min røde fane der bliver skåret væk, skal jeg ikke gøre mig klog på.
Kim Lykkegaard, montør, uddannet maskinarbejder, TR, formand for Klub 170, bestyrelsesmedlem i ITO Metal Hovedstaden.
Det koster penge at lave progressiv journalistik. Kun med din støtte kan Arbejderen fortsat udgive frit tilgængeligt journalistisk indhold af høj kvalitet.