19 Apr 2019  

KBH: Ingen skyer af betydning, 14 °C

Tak til passagererne

Tak til passagererne

De ansatte i DSB, som i de seneste måneder har været ude i konflikt med ledelsen, beklager i nedenstående de gener, det har skabt for passagererne og takker for deres støtte og tålmodighed.

FOTO: Philip Davali/Ritzau Scanpix
1 af 1

Kære passagerer 

Vi ansatte ved DSB vil gerne beklage den gene, der de seneste dage er blevet påført jer, som vi ansatte ved DSB, sætter stor pris på, og som vi gør vores ypperste for at servicere bedst muligt. 

Det er med stor beklagelse og undren, at vi ser, at vores arbejdsgiver DSB ikke værdsætter jer passagerer mere, end de gør.

Ydermere er det med stor beklagelse og undren, at vi ser, at vores arbejdsgiver DSB ikke værdsætter jer passagerer mere, end de gør.
De vælger at presse deres medarbejdere ud over kanten af, hvad der er anstændigt og retfærdigt, hvilket har ført til store frustrationer blandt os ansatte. 

DSB’s direktion har valgt at lave egne fortolkninger på regler og selve overenskomsten for herefter at diktere deres medarbejdere i stedet for at indgå i reelle forhandlinger. 

Dette har medført forringede arbejdsvilkår og senest ingen tillidsrepræsentanter.  Derfor ser vi ansatte ingen anden mulighed end at sige fra. 

 

Kan du lide, hvad du læser?

Hjælp Arbejderen med fortsat at levere gedigen
rød journalistik:

Abonnér

eller giv et bidrag via


87278


12. apr. 2019 - 08:51   12. apr. 2019 - 09:00

Udtalelse

fra de ansatte hos DSB