21 Nov 2017  

KBH: Overskyet, 1 °C

Misbrug af kvindekroppen

Misbrug af kvindekroppen

Cult er et af de firmaer, som misbruger kvindekroppen i markedsføringen af sit produkt.

Jeg skriver dette læserbrev fordi jeg igen har fået nok af "Cult" og deres cult-piger. Jeg beskriver mig selv som meget feminist, og jeg har selv boykottet Cult.

Hvem vil ikke godt have en dejlig kold energidrik, når man er ved at gå kold klokken to om natten. 

Det er et dansk mærke, der kom frem som et at de første firmaer, der lavede energidrik, men også et af de firmaer, der bruger den kvindelige krop som et markedsføringsprodukt, og det pisser mig bogstaveligt talt helt af, fordi man som kvinde skal leve op til et latterligt kropsideal.

Men på en måde forstår jeg jo godt Cult. De har fundet en nem målgruppe, nemlig unge mænd i byen. Hvem vil ikke godt have en dejlig kold energidrik, når man er ved at gå kold klokken to om natten.

Men så vil jeg anbefale en Red Bull. Det kan godt være, at der ikke står to let påklædte piger og sælger dem til overpris, men det er ikke sådan det skal sælges.

Der er noget jeg ikke forstår: at alt skal sælges til mænd, som om man er et lille dumt barn.

Jeg synes også det skader vores kvindesyn,  så derfor vær sød at boykotte alt fra Cult, hvis du bare har en lille smule respekt for kvinder. 

04. maj. 2017 - 08:59   04. maj. 2017 - 09:00

Læserbrev

af Toke Ulstrup, København